wtorek, 28 kwietnia 2015

Tu warzywa mają dobry smak

Szperam w okolicy - Żoliborz po wegetariańsku - Warszawa, maj 2015

Gdzie?  Słowackiego róg Krechowickiej, Żoliborz
Co? Ósma kolonia
I jak? Smacznie
Co szczególnie? Pieczona kapusta (danie sezonowe)
Za ile? Około 45zł na osobę

Ósma kolonia na Krechowickiej (formalny adres Słowackiego) na Żoliborzu wpisuje się w modny trend „sąsiedzkich” gastrobarów no i jest wegetariańsko –wegańska, co teraz na topie.

Oczywiście zgodnie z tymi trendami jest dość drogo, ale za to jakość jest odpowiednia. No i woda jest bez ograniczeń za darmo, co sprawia, że cały rachunek nie szybuje w kosmos.

Byliśmy we trójkę, ale niestety dziewczyny zjadły zanim przyszedłem, więc nie mogę się wypowiedzieć na temat ich dań. Ja wziąłem sałatę (roszponka) z jajecznicą z ziołami i chili oraz kasztanami wodnymi. 


Danie raczej przystawkowe (uprzedzono mnie!), bardzo jednak smaczne. Szczególnie odpowiadała mi miękka tekstura i ostrość jaja w zestawieniu z czystym i chrupkim smakiem kasztana.

Jak wspomniałem z racji rozmiaru dania zostało mi miejsca na główne – i tu wziąłem pieczoną kapustę. Rewelacja, ale ponoć to ostatni tydzień jej serwowania. Szkoda bo danie wprost znakomite. 


Nie wiem jak oni osiągnęli ten smak pieczonej kapusty, naprawdę niezapomniany, jedynie sos z awokado i czosnku powinien być bardziej czosnkowy. I w dodatku tylko 2 dychy.

Według dziewczyn z głownych dań to naleśnik ryżowy z fasolami jest obfitym rozwiązaniem – i w sumie atrakcyjną opcją za 25zł. Wszystkie dania zebrały pochwały, łącznie z deserowym naleśnikiem.

130 zł na trójkę, to jak na stolicę, za obfitą kolację całkiem akceptowalne. No i można posiedzieć na zewnątrz, patrząc się na zieleń skweru pod teatrem Komedia (jeśli cię sąsiad nie uwędzi w dymie papierosów).
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz