wtorek, 7 kwietnia 2015

Jedno danie - kazachska baranina

Co? Kurdak - tradycyjne danie z baraniny z podrobani
Gdzie? Gakku, Ałma-Ata, Abay Avenue
Jak?  7/10
Za ile? 2800 Tenge (ok 50zł) + kumys za 400 Tenge

Od wielu lat planowałem wpaść od Ałma-Aty no i w końcu się udało :) rano powitał mnie widok ośnieżonych szczytów Tien-Szan za obleśnym parkingiem obok hotelu Holiday Inn,

wieczorem niestety już padało, więc tylko wyprawa do pobliskiej restauracji Gakku. Miałem ochotę na koninę, ale kelner raczej zniechęcał więc wziąłem inne tradycyjne danie - Kurdak.


Kurdak to danie z gotowanej baraniny i podrobów (głównie wątróbki i serca w tym wykonaniu) oraz smażonych ziemniaków i cebuli. Dla mnie fajnie, że dali dymkę zamiast zwykłej cebuli, ale bardzo przydałoby się dać jeszcze np. kolendry by ożywić to danie. Mieszanka mięs bardzo fajna i sycąca, dobrze gdy w jednym daniu spotykają się tak różne smaki i tekstury mięs.

Zdecydowanie mogę polecić na chłodny wiosenny wieczór.

Sama restauracja raczej pustawa, tanio nie jest, no i doliczają 10% serwisu. Ale dania wyglądają bardzo apetycznie i Kurdak jest wart tych 7 na 10 :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz